Saturday, January 16, 2010

האח הגדול 2: מותה של הבושה

רוצים לראות את איילה נשארת בלי כלום? רוצים לראות את תומר במערומיו? אין בעיה. רק קחו בחשבון שגם שרה תהיה שם.
איילה רשף. צפונית מאוסה
כשהייתי קטנה חלמתי שתהיה לי יכולת על טבעית לחשוף שקרים. כשמישהו ידבר, תופיע מעליו נורה שרק אני אבחין בה. אם הוא דובר אמת תופיע נורה ירוקה, ואם הוא משקר- אדומה.
אז כן, הייתי ילדה די חנונה וגם לא ממש ידעתי איך לקרוא אנשים מבעד למסכות שלהם. בעולם האמיתי זה לא תמיד קל. אבל בעולם האח הגדול 2, בשלב הזה של המשחק, זכינו כולנו בראייה המיוחדת שפנטזתי עליה בילדותי: הדיירים איבדו את היכולת להסתיר את מחשבותיהם הכמוסות, והפכו לשקופים לגמרי. ערומים לחלוטין. חלקם עוד מנסים להסתיר את המניפולציות שלהם בצורה עילגת ומביכה (איילה ותומר), אחרים פשוט פורצים במפגן פשיזם חסר בושה (שרה).
אני משוכנעת שלא רואים שאני לא כזאת כוסית
נתחיל עם איילה: "המופקרת הזאת... מה היא לא יודעת שבחורה צריכה לשמור על פאסון?" (על תמרה). "מה קרה לבולבולון? אני שואלת שאלה לגיטימית" (מתחת לחגורה, לסער). "אני לא תמרה השרלילה... אני בחורה עם כבוד... אתה לא תעשה ממני צחוק" (שוב לסער). אין ספק, איילה התירה כל רסן וחשפה בפנינו את מה שבמשך עונה שלמה היא ניסתה להסתיר: היא צ'ק ללא כיסוי. רק סחורה בעייתית תאלץ להצהיר על עצמה שיש לה "פאסון" ו"כבוד", באקט שחסר כל פאסון או כבוד. בחורה בקלאס לעולם לא תשבע לנו שהיא "לא שרלילה" ו"לא מופקרת".
לא שלא ידענו את זה, אבל איילה משחקת מתחילת העונה בליגה שגדולה על מידותיה (למרות שהן תופחות יפה בבית, אם כבר מזכירים את זה). כעת אנחנו נכנסים לעידן השקוף בבית, ולבחורה כמו איילה אין איפה להסתתר. ואם הפסקה הזו נגועה בשנאת נשים בעיניכם, זה נכון. מה שעדנה מחוללת לשיק של השמאל הרדיקלי, איילה עושה לבחורות תל אביביות: רצח אופי.
אני בטוח שלא רואים שאני זונת תשומת לב מרושעת
נמשיך עם תומר: אחרי שסיים להתלקלק במקלחת על איילה וסער, קיבל תומר מסער וידוי חושפני ומסעיר, שנטחן ונלעס לאורך כל העונה שוב ושוב ושוב. הכוונה כמובן ל"אני בוכה רק במלחמות. שלך, רמבו". תומר, כולו מרוגש כביכול, חוקר את סער על הרגלי הבכי שלו (בכל זאת, היו לא מעט מלחמות בישראל), וחותם באיום מסוכר: "אם לא תיתן להיכנס, אני אכנס בכוח. אתה בחור הורס. אני יכול להסתכל עליך ולבכות".
אם זאת הייתה תחילת העונה, טיפוס כמו תומר היה בצרות: שובל של ריר הולך אחריו לכל מקום ועל הפרצוף שלו מרוח משהו מגעיל שאני לא רוצה לתאר בפניכם מה מקורו. זה אמייזינגלי שקוף, סיריוסלי. המילה מניפולציה תיעלב אם נשתמש בה עכשיו. אבל סער ואיילה אינם איתנו עוד במוחם. רק בגופם (וחבל).
בושה? לא שמעתי על זה
ונסיים בהשקפת עולמה המתורבתת של שרה לוין: "שתתלה את עצמה, ולא את המפה" (עצה לעדנה). שרה אמנם מעולם לא ניסתה להחביא את הסבטקסט של דבריה יותר מדי עמוק, וזה סוד קסמה. אלא שבמפגש עם עדנה, שרה מאבדת צלם אנוש ממש. היא הולכת ברחבי הבית ורוטנת "יש לנו חברים ערבים, אבל בשביל זה לתת אסימון". באמת? איזה חברים ערבים יש לכם? אני רוצה לפגוש אותם.
עדנה אמנם חסרת כל כישוריים חברתיים, ומבצעת באג'נדה שלה חרקירי, אבל שרה הופכת את הדמויות של קרן מור להד קלוש וחיוור שלה עצמה: ישראלית בורגנית ואטומה, שונאת זרים ושונאת אדם, מתנשאת ואנוכית, ובעיקר חושבת תמיד שהיא הקורבן. היא מבקשת בחדר האח הגדול שבבית ידברו מהיום רק גרמנית.. אה סליחה, עברית, ומודיעה במו פיה על מותה של הבושה ב"אח הגדול 2".

מקור:MSN

No comments:

Post a Comment