Friday, January 22, 2010

שממה - דודי מליץ


רציתי לשתף אתכם בתחושה אותה אני חש כבר זמן מה.

מיציתי. פשוטו כמשמעו. אם לא הייתי מתחייב לכתוב על התוכנית, כנראה ולא הייתי עושה זאת יותר. אם לא הייתי צריך להתעדכן באקטואליה האחרונה מבית האח, לא הייתי ממשיך לצפות. זה ההבדל ביני לבנכם כרגע. אתם יכולים להגיד, די, הספיק לי ולעשות עם זה משהו. אני יכול לדבר ללמפה...

חוסר התוכן המשולב במחזור חומרים אין סופי, גורם לי לתחושת בחילה קלה בכל פעם בה אני צופה בתומר המדוזה, בסער הקליפתי ובאלירז גזעי בפעם המאתיים. אם יש תחושה העולה מן העונה הנוכחית היא כי אין גיבור. אין דמות אשר תסחוף בזכות עצמה. אפילו אהדתנו לאלירז נובעת מעצם שהייתו של אדם נעים ונורמאלי, אבל רגיל מאד, במחיצת אסופת נטולי אישיות ומלאי פגמים אשר מבליטים אותו.

לא. זה לא שאני כותב פחות בגלל שתפוז עמדו בהתחייבויותיהם כלפי ועכשיו כבר לא אכפת לי שלא להשקיע. אני נמצא כאן פחות מאותה הסיבה אשר בגללה אני לא רואה סיכומים יומיים ב"מאקו" וכבר לא צופה בערוץ 20. אני כותב פחות מאחר וקשה מאד למצוא תוכן לא ממוחזר בעל מוטיבים מקוריים שלי בתוך השממה אשר ממיתים עלינו סער ואיילה פעמיים בשבוע בפריים טיים. מבחינתי העונה הייתה יכולה להיגמר, שבוע שעבר.

אני לא טוען שאין בבית האח אנשים אינטליגנטיים ואני גם לא אומר כי אין שם אנשים בעלי אג`נדה. אני חושב, שבתוך הליהוק הצבעוני עד עייפה שכחו לתת לנו את הדמות אשר לכשנסתכל עליה, כל אשר יצא לנו מהפה הוא "וואו". שכחו את הדמות שהיא קצת כמונו, אבל גם קצת טובה יותר. שכחו את הפרסונה אשר תעורר אצלנו השראה.

ישנה קרן אור אחת בבית. דמות נקייה וטהורה. דמות אשר רואה את הדברים כמו שהם גם לאחר חודשיים מתישים לדיירים ולצופים. אחת שיודעת לבחור את הבחירות הנכונות. דמות אשר בתבונתה הרבה ובאמת הפנימית הפשוטה והמתפרצת שבה מעפילה על כל המתחרים. ישנו בבית ליהוק אחד של בן אדם. אחד כזה שזוכר להישאר אנושי ורגיש גם כשכולם מסביבו כבר מצדיקים אשפוז כפוי...

הליהוק הזה הוא ילדה. ילדה אשר רצו כי נחשוב שהיא לא חכמה, כי זה טוב לקאסט הדמויות המגוון שההפקה מתפארת בו. ילדה אשר זוכה לעריכה מגמתית אשר מקטינה אותה. עריכה מנותקת, טיפשית ולא מחוברת לקהל. ילדה אשר בניגוד לכל שציפינו, יכולה להעביר שיעור או שניים לשאר הדיירים ולנו. שיעור בנושא היחידי שקובע בבית האח. אותה ילדה יכולה ללמד אותם ואותנו מה זו אישיות גדולה, מה זה להיות רגיש לזולת, מה זה להיות בעל עמוד שידרה ומה זה טוב לב.

אותה ילדה היא אלין. אלין, אשר נשמתה הגדולה והרחבה פשוט קורנת. אלין אשר ניכר בה כי היא באה ממשפחה אוהבת ומסורה אשר עשתה עימה עבודה טובה אשר ראויה לחיקוי. אלין אשר יכולה להוות לכולנו דוגמא למה זה להיות בן אדם.


אני מזדהה עם אלירז אבל רוצה שאלין תנצח.

מקור: בלוג של דודי מליץ

No comments:

Post a Comment