Monday, March 8, 2010

האח הגדול והקהל הקטן


והיום לא על בית ספר או בני נוער, אלא על משהו שמעניין 90 אחוז מבני הנוער, ולצערי גם את הוריהם. מאז ומתמיד מוכרים לנו שטויות בטלוויזיה.

פעם טלנובלות כיכבו, לאחר מכן תוכניות עלק ריאליטי, שלא היתה בהן שנייה אחת לא מבוימת, לאחר מכן תוכניות על שיפור חיי המשפחה או הנישואין


או בכלל לשפר, כי תמיד כיף לראות איך אצל אנשים אחרים הדשא לא כל כך ירוק. עכשיו הזרקורים הם על האח הגדול.

אני רוצה להכריז בזאת שאולי אני האחת והיחידה שלא רואה את השטות הטלוויזיונית הזאת, ואני גאה בכך. לדעתי, זאת מציצניות לשמה. החיים שלי מעניינים אותי דיו, ואין לי צורך לחטט בחיים של אחרים. מה גם שהאחרים לא משכילים במיוחד. ועל הם מה בדיוק זוכים שם? טקטיקה? טקטיקה של מה? כל הקונספט הזה לא מובן לי, ויותר מכך- לא מובן לי איך רוב רובה הגדול של האוכלוסייה אוכלים את הזבל הזה בלי מלח.

עזבו את העובדה שאין תסריט או עלילה לתוכנית, היא גם חסרת מסר או פואנטה, היא רק מוכיחה לנו פעם אחר פעם עד כמה אנחנו רדודים. אחרי הכל לקחו דגם מייצג של האוכלוסייה וסגרו אותם בבית עם מצלמות בכל חור. ושיא השיאים- מוכרים לנו שפסיכולוגית זה מעניין לראות.

תעשו טובה, רוב האנשים בכלל לא מבינים מה זה פסיכולוגית. הם רק נהנים לראות את הריבים בין האנשים, את ההתחרפנויות הקטנות, את המוגבלויות בחברה, וכמובן- איך לא, את ההבדלים בין אשכנזים לספרדים.

את ערב הגמר ביליתי מול 'התפוז המכאני' בפעם המי יודע כמה, כשחברה טובה התקשרה אלי ושאלה אם כבר הצבעתי לאלירז. לא הייתי הראשונה וגם לא האחרונה בסבב הטלפונים שלה. ומסתבר שהיא לא היחידה. כל העם ביום חמישי האחרון היה מורעל על הטלוויזיה, מרותק למסך ולמנחים המגוחכים, לא העז ללכת לשנייה אחת לשירותים, גם בפרסומות שבטח נמשכו דקות ארוכות, ורק לא להפסיד את הכלום שקורה בבית האח הגדול.

והטירוף נמשך. בעיתונים של סוף השבוע מדברים על האח הגדול והזכייה הגדולה, חיים של אלמוני הפכו לנחלת הכלל רק משום שהוא. תזכירו לי מה הוא בדיוק?

בכל מקרה, אני לא דואגת. ההתמכרות הזאת לאח הגדול תעבור מהר מאוד כמו שהיא החלה. הבעיה היא שאנחנו צמאים להתמכרויות חדשות, לריגושים טלוויזיונים. אנחנו צמאים למצוא מודל לחיקוי, לשנוא את זה שמשחק מלוכלך ולהעריץ את החתיך/הכוסית. והבעיה העיקרית היא שגם אלו שאומרים על עצמם שהם לא יתמכרו- מתמכרים. הלחץ החברתי גובר על כולם ומרתק את כולם אל מול המסכים. נשאר קומץ בודד וגלמוד היושב בבית לבדו מכיוון שאין לו לאן לצאת, כולם רואים האח הגדול.

No comments:

Post a Comment