Tuesday, January 12, 2010

האח הגדול 2: שלטון האימים של שרה

בעוד הבית איבד את שתי הדיירות היחידות שהיוו איום על איילה, כוח נשי אחר ואפל מאיים על הסדר הקיים. איך הפכה שרה מדודה פולנייה לצוררת בפוטנציה

נמרה קטלנית. שרה (רונן אקרמן)

"יכול להיות שמשכם ויריחו ישלחו לה אסאמאסים" (שרה, מפרגנת לעדנה)

שנאת זרים, על פי התוכנית האחרונה שסיפק לנו "האח הגדול", היא נכון לעכשיו המכנה המשותף הכי בולט בחברה הישראלית. ראינו את זה אתמול ב"ארץ נהדרת" – רוסים שונאים אתיופים, אתיופים שונאים דוסים, וחוזר חלילה: ב"אח הגדול" איישו את התקן הערבים, השמאלנים והחדשים. אבל בריאליטי כמו בריאליטי, הכול יותר קיצוני, ומגיע מהכיוונים הכי פחות צפויים.

"אני לא נגד ערבים. יש לנו חברים ערבים. אבל יש גבול!" (שרה, בטיעון קלאסי. אם היה גבול, אגב, יכול להיות שחלק ניכר מהבעיות היו נפתרות)

הכול התחיל כשעדנה, מייצגת השמאלנים המעצבנת בכל ההיסטוריה הישראלית-פלשתינית, ניסתה להכניס לבית מפה ועליה טריליוני המחסומים המיותרים שבגדה המערבית. מאחורי כל סבתא פולניה, התברר די מהר, מסתתרת צוררת בפוטנציה שרק מחכה שמישהו ינסה ללמד אותה משהו על מה שקורה בצד האחר. שרה, שתמיד נראתה כמו קוטרית בלתי נלאית ומסורקת מדי, אבל לא מאוד מזיקה, התבררה כנמרה קטלנית. היא הציעה לעדנה לרכוש נדל"ן בצד השני של הקו הירוק, והכריזה חרם על אלירז, שהעז לוותר על הסיגריות שלו לטובת העקרונות של עדנה.

מה שמעניין באמת הוא הנימוק שבשמו ביקשו הדיירים להדיח את עדנה מהבית – "היא מנותקת מהמציאות", גרס תומר פאביולוס גורג'ס. ברור, כי החיים הם קוביות בבטן. שטחים, עלק. חיה בסרט זאתי.


תזכירי לנו? דנה ניסתה לתת פייט לאיילה, אך לשווא (רונן אקרמן)

"העצות שלי תמיד נכונות, ולפעמים אני רואה את הנולד" (שרה, בקרוב תחזה את הנכבה הבאה)

בשלב הבא, הועפו מהבית שתיים מה"חדשים" – אלה שאפילו לא הספיקו לומר משהו אחד ולעשות את ההיפך הגמור. רגע אחרי שהפכו את הבית לגרסא הפחות מצחיקה של "הרווק", עם סער בתפקיד גיא גיאור, נפרדו מההרמון תמרה ודנה, שתי המתחרות הפוטנציאליות הכי מאיימות לאיילה רשף, בקרב על הבחור הכי אובר-רייטד בפריים טיים. גם מי שממש רצה לשמוע מה היה לבנות להגיד לא היה צולח את המיצג האנטי-כריזמטי הזה, רגע לפני שהבנות חוזרות לצד של המסך שמתאים להן.

"האח הגדול, מה דעתך שתיקח את איילה ואת אלין בבגד ים, ושיריבו בבוץ? בטוחני שהקהל בבית יאהב את זה" (ארז, כבר חודש וחצי סגור בבית בלי פורנו)

כאילו היו דרושות עוד הוכחות לכך שמחנה השמאל נפטר, ולא ברור אם יהיו מספיק מנדטים לעילוי נשמתו, הגיע הברנש חמום המוח מ"מונית הכסף" ששודרה מיד אחרי. לא רק שהוא ניחש "אריאל זילבר" כשההגדרה הייתה אחד מגדולי משוררי ישראל, ולא רק שהוא לא שמע מעולם על יענקלה רוטבליט. התגובה שלו לתשובה הנכונה הייתה – "נו באמת, שיר לשלום? מה הוא כבר כתב חוץ מזה??"


מקור: עכבר העיר אונליין

No comments:

Post a Comment