Friday, January 15, 2010

שרה נגד שרע

סער נגד סערס. אלירז נגד אליערס. גואל נגד גועל. הדיירים מדיחים תמיד את בן דמותם השנוא, או במילים אחרות: פרויד התקשר
גואל נגד גועל
משימת ה-לא-ממש-משנה, שהמטרה שלה הייתה להעמיק את הסכסוך בין הדיירים בעזרת סרטוני הפרומו, הייתה פשוט דליקטס. תודה לך אח גדול ורשע על הגילטי-פלז'ר הנפלא הזה. זה היה כמו לחזור לכיתה ד', אבל בלי שניאלץ לקחת צד בחרם הכיתתי על הסגנית של המלכה, שיש שמועה שהיא עשתה עיניים לילד שהמלכה אוהבת.
היה תענוג לראות איך סער ושרה גועשים מרוב עליזות למחשבה על החומר המשובח שבעזרתו יקניטו, ישפילו וירעילו את חברי הקבוצה השנואה עליהם. או לראות את ארז קם מכיסאו אחרי ההקרנה בנחישות ואומר: "רגע! הבנתי מה האח הגדול רוצה מאיתנו!". לרגע היה נדמה שאולי דווקא ארז הבין את מה שאחרים ביכרו להכחיש: שהוא וחבריו הם בסך הכול בובות על חוט שנשלחו לזרוע הרס למטרות רייטינג. אבל לא. ארז נשאר ארז, רובוט עם "אינטואיציות" מקרטון. ההתנהלות שלו בבית מזכירה לי בובת שפן על סוללות שמנסה לצעוד לתוך קיר.
אבל אין ספק, הרגעים הכי מעניינים אתמול היו כשבני חבורת הרשע (אתם יודעים מי אלו, אנה לא צבועה) צפו דווקא בסרטונים של עצמם. הרי אחרי חודשיים בבית האח, כל שביב פרספקטיבה שאי פעם הייתה לדיירים כבר מתה מזמן. הם מנותקים מהסביבה המוכרת, ללא אדם אהוב שיכול להחזיר אותם לקרקע. בית האח הגדול הוא היכל קודש לנרקיסיזם שלהם, והמילה "פרופורציות" נופחת את נשמתה כבר על השטיח האדום שבכניסה. ואתמול, לפתע פתאום, הם רואים את עצמם דרך עיניים של מישהו אחר, כולל פגמים. לא פשוט בכלל.
במיוחד אהבתי לצפות בפנים של איילה כשהיא מסתכלת על סרטון הפורנו שהכינו לה, עם כל ה"אני יודעת איך לסובב גברים" שלה. הוציאו אותה "זולה", והיא ידעה את זה. הפרצוף שלה התכער במבוכה, ובפעם הראשונה מאז תחילת העונה יכולנו לזהות שם רגע של אמת, רגע של תובנה. גלגלי השכנוע העצמי שלה התחילו לעבוד מייד ובתום הסרטון, כשהיא סמוקה וחסרת הגנות, היא נסוגה אל "החוף הבטוח" שלה ופלטה: "אבל איך נראיתי שם טוב, שיואו".
איילה מעולם לא הייתה נואשת לשמוע שהיא כוסית כמו באותו הרגע, וחבריה מילאו את צרכיה בנאמנות. חבל שהיא שכחה שאת סרטון הפרומו עם התאורה המושקעת והאיפור המחמיא ראינו מזמן, ואילו את פרצופה האמיתי אנחנו רואים ברגע זה. יודעים מה? לא חבל. טוב שהיא שכחה היא המסכות לרגע. הגיע הזמן.
גם שרה התכרכמה למראה הסרטון שלה. אבל אצל שרה מנגנוני ההדחקה יותר מורכבים והשריטות יותר אפלות, ולכן היא באמת ובתמים מתמוגגת מהדיוקן המגלומני והמופרע שהכינו לה. את מבנה האישיות של שרה קטונתי מלנתח, אבל אין ספק שהביקורת העצמית שלה מתה הרבה לפני שנכנסה לבית האח הגדול. טוב, כפי ששרה טרחה לציין שוב ושוב: היא בת של ניצולי שואה. בני הדור השני גדלו בדרך כלל בנסיבות נפשיות מאוד קשות, וזה הדרך היחידה שבה אפשר להסביר את התנהגותה האיומה.
אגב, הערה: אסור להעיף את שרה מהבית. היא, ולא הבובלילים למיניהם, היא הפרצוף האמיתי של ישראל, וכדאי להתבונן בו טוב טוב, גם אם זה לא נעים. שרה בת גילה של המדינה ומתנהגת בדיוק כמותה: משפריצה אלימות לכל הכיוונים, מרגישה כמו גבירת האזור, אך חיה בפחד ומבועתת מהמחשבה שהנה תיכף יזרקו אותה לים. דור שני כבר אמרנו?
וסער? סער אידיוט. בערך כמו ארז. שניהם יושבים ומתמוגגים מהקוביות שיש להם בבטן, בלי לתת למשהו להפריע להם לחזות במראה המופלא. דווקא תומר ה"גורג'ס" מתפתל באי נוחות מול עצמו בסרטון, ובמיוחד ברגע שעלתה למסך תמונתו כילד שמן. גורג'ס המסכן ברח עד לאישיות הקיצונית שהוא מטפח כרגע כדי לשכוח את תומר השמן, אבל התמונה ממשיכה לרדוף אותו. ממש דוריאן גריי לעניים.
אבל כל הדחקה וכל הכחשה סופה לצוף . כשדיירי הבית מגיעים לחדר האח הגדול כדי להדיח את חבריהם, מתגלה האמת: כל דייר מבקש להעמיד להדחה את בן דמותו. סער הכוחני והחמדן מבקש להעיף את אלירז "הגרידי", שבא בשביל המיליון. גם אלירז מאמין שהבית זקוק רק לתרנגול אחד, ורצוי צנחן. עדנה רוצה להדיח את שרה כי היא אדם שחושב שהוא יודע הכול, שזה בדיוק מה שהיינו יכולים לומר גם על עדנה. בקיצור, למה להסתכל פנימה, כשאפשר להאשים מישהו אחר.

מקור: MSN

5 comments:

  1. כתבה מדהימה :) תודה

    ReplyDelete
  2. מה כבר יש לומר ועוד לא נאמר בקיצור אין עיוור יותר מזה שלא רוצא לראות וברור לכול שהקבוצה של אלירז גדולה מהחיים אז חברה לסמס לאלירז וגואל ע"מ שהבית יהיה אולי בסדר ונעיף את כל הרוע בהדרגה מספיק לנו במלחמות שלנו במדינה, אנחנו רוצים לראות אנשים טובים אנשי שלום, ולא פחות חשוב אנטלגנטים בעלי רמה גבוהה

    ReplyDelete
  3. ^
    !
    חעחעחעחחעחעח!!

    ReplyDelete
  4. [SIZE=1]לכל צופי האח הגדול היקרים!
    אני פשוט נפעמת..
    נפעמת מצביעות של אנשים.. שניה אחת הם חבריך ואחריה-אויבייך!
    מה קורה לכל חבורת הזבל?
    סער הדביל- גבר בן 37 שנותן לילדונת לסובב לו את הראש..
    שרה-ממתי זקנות כאלה תחמניות ומכשפות?
    תומר הצבוע, רגע אחד מתאם להעיף את איילה ובשנייה שאחרי מלקק לה תותים מהתחת?
    ואיילה, מה עוד אפשר לרשום על איילה?
    מטומטמת בת 25 שחיה בסרט שהיא מלכת העולם.. תתעוררי, את לא כזאת מציאה!
    את קנאית, ילדה, מתנשאת ותכלס, יש לך מ-ל-א צלוליטיס בטוסיק..
    ואת מי נשאר לנו?

    אחחחחחחח אהוב העם- אלירז..
    אני כל כך אוהבת את האדם שאתה..
    אתה אמיתי, חמוד, נאמן , בוגר וגם עצבני (כשצריך)...
    אלין המקסימה. פותנה המהממת. רק להסתכל ולחייך..
    צופים יקרים- אם תהיו אמיתיים עם עצמכם תדעו ותבינו שאלירז צריך לנצח..
    פשוט כי אדם שמגיע לו..
    אז לכל משפחתו היקרה- תדעו לעמוד על שלכם , להתלונן על מה שצריך להתלונן עליו ..
    יישר כוח!
    עם ישראל איתכם..
    אוהבת, רינת מנתניה

    ReplyDelete
  5. קלעת בול! כתיבה טובה

    ReplyDelete