Sunday, January 17, 2010

מה יש לך גברת לוין

על אף שהוסיפה צבע, אקשן ועניין, שרה גם עוררה חילוקי דעות רבים ולכן הודחה אתמול מבית האח הגדול. ובתוך הבית - מהומה. והכל בגלל תומר, האיש שיש בו כל כך הרבה כלום בכל כך הרבה אורך. הפה הגדול

האח הגדול - שרה
האח הגדול - שרה צילום: רונן אקרמן
"כל כך הרבה כלום בכל כך הרבה אורך" אמרה השבוע עדנה על תומר כשהסבירה מדוע היא רוצה להעמיד אותו להדחה, ולא יכלה לתאר אותו טוב יותר, אך לא כך חושב תומר על תומר. כי בעיניו העולם מתחלק לשני סוגים של אנשים: "אלה שהם איתי ואלה שרוצים להיות אני". הרי מהרגע שנכנס לבית האח הגדול והציג את עצמו כ"פביולס" ו"גורג'ס", היה ברור שלפנינו מגלומן ונרקיסיסט שחושב שהוא כליל השלמות והחוכמה.

למזלו של תומר, במקום לקרא את הכתובת על הקיר ולהיזהר מאל הריבים והאינטריגות שנחת עליהם מהאולימפוס, העיוורון פקד את האנשים במחנה שלו שמקשיבים לדבריו כאילו היו דברי אלוהים חיים. אפילו סער, אדם למוד קרבות בעולם אכזרי של פושעים שהיה הראשון לחשוף את ערמומיותו של גואל, לא קולט שלפניו אדם ערמומי עוד יותר שהוביל לחלוקת הבית. וכך מפליגה לה לשום מקום ספינת השוטים שמיטלטלת בין גלים סוערים ונותנת לילדון זדוני עם פסיכוזת גדלות לנווט אותה.

בערב הטלוויזיה, כשצפו חברי הקבוצה של תומר בפרומו שלו, הם שמעו אותו אומר שאיילה "חיה בסרט", אבל במקום להתעצבן עליו, הוא זכה ממנה לחיבוק חם ואוהב. מה יותר גרוטסקי מזה? ואיילה היא זו שקראה לאלין "נעלולה"?

וכאשר אלילנו ארוך הרגליים והשוויצר מספר להם שלא ראה את האח הגדול בטלוויזיה לפני שנכנס לווילה ואף אחד לא מעלה על דעתו לשאול את ירום הודו איך ידע להביע דעה על חלק מהדיירים בסרטון, מה שמראה שהוא כולו "שקרים עזים" (בלשון הילה), היש פארסה טובה מזו? סער, ואתה מאשים את אלין שהיא שקרנית רק בגלל שמחוץ לווילה היא לא מתה על הצבא ובתוך הווילה היא בעצם מבינה את חשיבות השרות הצבאי?

תומר אף אומר באותו סרטון שארז הוא דו פרצופי וארז ששומע את הדברים מתבלבל ולא בטוח שהוא שייך למחנה הנכון כי הרי איך זה יכול להיות שמישהו מחבריו לפלוגה ידבר עליו כך. ואז כולם מתגייסים להרגיע אותו ולהסביר לו שדבריו של תומר שייכים לעבר הרחוק ואין קבוצה לוחמת, חזקה ומאוחדת יותר מהם, יפי הבלורית והתואר. ארז הנאיבי קונה את הבולשיט.
פלאש 90
תומרלנצמן פלאש 90

רגע מעניין במצעד האיוולת היה כאשר חברי המחנה שוחר הצדק היו בשוק טוטאלי כשאלירז אמר בסרטון הפרומו שלו שהוא בא לתוכנית בשביל המיליון. לרגע חשבתי שאני נמצאת בסרט הלא הנכון - "הלו, זה רדיו?", ואני חשבתי שארז טל ואסי עזר הבטיחו שבמשחק הזה המנצח ירוויח מיליון שקלים. יכול להיות שלא הבנתי אותם? ולמה שמישהו ירצה להיות כלוא בתוך בית עם עוד דיירים כמו תומר ההורס "ורי" (מאוד) למשך שלושה חודשים ובתנאים שאפילו בבית סוהר טובים יותר, בשביל כלום?

האח הגדול - סער
האח הגדול - סער צילום: רונן אקרמן

אפילו סער, שהיה הכי בשוק מכולם, רוצה את המיליון בשביל לתרום רק 30 אחוז ממנו לנוער במצוקה ואת השאר לשלשל לכיסו. למישהו יש איזה אייקון עם קריצה ארסית לנדב לי בשביל המשפט הקודם?

רגע דרמטי ביותר בשביל מחנה הצדקנים שתמיד ששים אלי קרב, היה כאשר החליטו לגשת למחנה האויב, לזרוק לו בפנים מה שראו בסרטוני הפרומו, לראות אותו מושפל ומתקפל ואחר כך לחגוג את ניצחון הטובים על הרעים בשיר לשלום. וכאן חטאו את חטא היוהרה וקלקלו לעצמם, כי הקהל בחוץ רק הרגיש אמפטיה גדולה יותר כלפי המושפלים ואולי זו הסיבה שהדיח את אחת הדמויות הדומיננטיות במחנה סער, היא ולא אחרת מאשר שרה חמותי.

הסימפוניה הלא נגמרת בין סער ואיילה יכולה להסתכם במילים שלהם עצמם. "את קמצנית ואגואיסטית" לדברי סער. "מה יש לך" לדברי איילה. "את קמצנית ואגואיסטית", שוב דברי סער ושוב אותה תגובה מצד איילה. נשמע אבסורד וחסר משמעות? כך גם הקשר ביניהם.

סער הוא דמות שנויה במחלוקת. מצד אחד מהיר חימה ומצד שני אדם עם מצפון, כשמבחינה זו דומה מאד ליריבו אלירז חביב הקהל. לא בכדי הוא התוודה בחדר האח הגדול שבאופן מוזר יהיה לו קשה להישאר בבית בלי אלירז במידה והאחרון יודח, אמירה אמיצה שהכוונה מאחוריה הייתה שהלוואי וגואל יודח במקומו.

אני משוכנעת שמחוץ לבית סער ואלירז יהיו חברים למרות הצהרותיה של איילה שבעולם החיצוני סער לא יראה ממטר אדם כמו אלירז. שתדבר בשם עצמה הצפונבונית שטורפת ומסמרטטת גברים כמו סער החצוי והמבולבל, שנתנה נאום "חוצב להבות" בחדר האח כולו מלא ברוע ושטנה כנגד אלירז, וגילתה פן לא הכי מחמיא באישיותה שלא בדיוק יעזור לה להגיע לגמר.
צילום: רונן אקרמן
האח הגדול - איילה צילום: רונן אקרמן

הרעיון שמאחורי משימת ההידחפות של כולם לתוך המכונית הקטנה היה מקסים מבחינת הסימבוליקה שלו לנוכח היריבויות והמתח שנוצרו בגלל המחנות, אבל כשראו את שרה חמותי בפרונט מתכווצ'ת שם בפוזת ייסורים ואת מבט הכאב והדכדוך על פניה, היה ברור שאיחוד לא יצא מכל העסק הזה.

הדחתה של שרה הייתה מפתיעה. לפי הסקרים ברשת היא הייתה אמורה להישאר, ובין אם חלק אהבו אותה וחלק אהבו אותה פחות, אין לי ספק שקהל האוהדים שהשאיר אותה בבית הדחה אחרי הדחה ישתעמם מאוד בלעדיה מעתה והלאה. אני מסכימה עם איש התקשורת אמיר חצרוני, שהצטרף אתמול לטקס ההדחה של קרב הענקים והחמיא לכושר ההישרדות של אישה בגילה בתוכנית ריאליטי המיועדת יותר לצעירים.

תרצו או לא, היא הוסיפה צבע, אקשן ועניין גם אם עוררה חילוקי דעות. אני אישית דווקא מרוצה מההדחה כי אשמח שוב לראותה וליהנות מהעזרה שתמיד העניקה לי גם בטיפול בילדתי ובמטלות הבית האחרות שעשתה זאת בצורה יסודית כמו פולנייה אמיתית.

בתקווה לימים טובים יותר ולאיחוד הבית כדי שאלין המתוקה תוכל לשיר: "יש יש יש חגיגה, עם עם עם עם עוגה".


מקור:NRG

2 comments:

  1. שרה אני כבר מתגעגעת !

    ReplyDelete
  2. שרע עפה אני מרוצה!

    ReplyDelete