Monday, February 8, 2010

האח הגדול 2: רוצים להיות אלירז, דומים יותר לסער

יותר משאנחנו דומים לאלירז אנחנו דומים לנמסיס שלו, סער שיינפיין, אבל מתברר שכשאנחנו רואים איך נראה המאצ'ו שמייצג אותנו, הוא לא מוצא חן בעינינו

אהבת הקהל לאלירז שדה ממלאת את הלב באופטימיות של הרגע האחרון. בדיוק כשכבר היה נדמה שהישראלי האמיתי הוא גברתן שמושיב שגרירים על כסא נמוך בטקס השפלה פומבי, הגיח אלירז אל חיינו. פתאום לא רק שהבנו שהוא הגבר שאיתו היינו רוצות להתחתן, הבן שהיינו רוצים שיהיה לנו והחתן שאנחנו מאחלים לבנותינו, אלא שבאופן אבסורדי הזדהינו איתו.

אבסורדי, משום שיותר משאנחנו דומים לו אנחנו דומים לנמסיס שלו, סער שינפיין. מתברר שכשאנחנו רואים איך נראה המאצ'ו שהוא אנחנו, הוא לא מוצא חן בעינינו. והרי סער הוא מלח הארץ, כמונו הוא מנפנף בעובדה שהוא קצין בצה"ל ועורך דין, הוא כוחני, דורסני, מתנשא אבל מאוד רגיש לכבודו, הוא הצבר האולטימטיבי.


אלירז בעת הריב הסוער עם סער שיינפיין (ברקע: ארז דה דרזנר). הפכים מוחלטים

כשהמתמודדת עדנה קנטי ביקשה להכניס לבית את מפת המחסומים וגדר ההפרדה, סער סירב. הוא אמר שרק אם יכניסו לבית גורם ביטחוני שיסביר את השיקולים, את "האמת", הוא יסכים. הוא לא היה מסוגל להסביר את "האמת" בעצמו, ממש כמונו. אלא שלפי חוקי האח הגדול אי אפשר להכניס לבית את גבי אשכנזי, וכך נמנע מעבר המפה במחסום. אלירז לא התנגד להכנסת המפה, אף שהוא כנראה לא נציג מובהק של השמאל. הוא אמר שלמד להכיר את עדנה כאדם ושיש לו כבוד אליה. הוא גם אמר שהוא לא מפחד להסתכל. כך נגלה לפנינו בחור צעיר שעדיין מסוגל לשים לב שלפניו עומדת אשה ששמה עדנה שרוצה להכניס הביתה מפה. הנה אדם עם סדר עדיפויות אנושי, אדם נדיב ומחונך, לעזאזל, שהותיר קהל גדול שתוהה מי הם ההורים שהצליחו להוציא תחת ידם את הילד הזה, הילד שצעק שהמלך עירום ושאל את סער ממה הוא כל כך מפחד.

בעוד סער מתהלך בבית כטווס, בלי חולצה רוב הזמן, עם פרצוף של מג"ד ציוני שעומד להשתלט על שטח בנוי, אלירז לבוש ויודע שהפאסון הורג אותנו. עם אובדן היידיש איבדנו גם את המענטש. ישראלי אמיתי כבר לא מעוניין להיות מענטש, אבל כעת מסתבר שאנחנו כמהים אליו. אלירז הוא ג'נטלמן במדינה שמתמעטים בה האנשים העדינים. הוא הולך ישר בעוד אנחנו עקומים. יש בו נדיבות טבעית ורוחב לב, ממש לא כמונו. אנחנו כמו סער צודקים ויהירים, חמוצים, יודעי כל, עם בלעדיות על המוסר ועם השואה כנשק הסודי שלנו.

בעוד סער דואג לספר כל הזמן עד כמה הוא גבר, אלירז מתנהג ככה. יש לו היגיון פשוט ועמוד שידרה, הוא לא כמונו נפוח ורודף כבוד, והוא יודע שאנחנו בלוף, ולמרות זאת הוא מחליט להושיט לנו יד כי כואב לו עלינו שאנחנו ככה חלשים. כשהחליט להתפייס עם סער היה נראה שגם סער מבין שהוא לעולם לא יהיה אצילי ואמיץ כמוהו. אין סיבה כמובן לאופטימיות מוגזמת, הצפייה באח הגדול מוכיחה שבחינה עצמית היא לא הדבר שבו אנחנו חזקים, ובכל זאת משמח לראות את הכמיהה של כל כך הרבה אנשים לילד שצועק שהמלך עירום. מזמן לא נראה על המסך מופע כזה של גבריות, כריזמה ואנושיות כמו שיש לאלירז שדה. אלירז עוד לא יודע שהוא כזה, וזה אחד מהדברים החינניים בו. כשיצא מבית האח הגדול הוא יידע ויש לקוות שזה לא יגרום לו להיות כמונו, להיות סער שיינפיין.

מקור: עכבר העיר

1 comment:

  1. You could experience natural disasters like cyclone, tornadoes, earthquakes,
    and fire. Your best bet is to choose a video card that is
    just one or two steps down from the number one card now.
    I'm not against such games, but it never hurts to have alternatives in case one doesn't want their child playing those kinds of games or maybe just would rather their kid be exposed to other types of gaming than the simple "shoot, run, shoot" types of games that
    are so popular.

    my weblog :: http://wallinside.com/post-3269539-simplifying-immediate-programs-for-children.html

    ReplyDelete