Saturday, February 6, 2010

מה גורם ל-800 אלף איש לצפות במשעממים מ"האח הגדול"?

>> מה גורם לתוכנית "האח הגדול" לשבור העונה שיאי רייטינג וצפיות ולשמור על הרף הזה על פני תקופה כה ארוכה? הדיירים דווקא לא מעניינים במיוחד ונשמעו לא מעט ביקורות על הליהוק הלקוי, גם כמות הפרומואים לא שונה מזאת של הזכייניות האחרות. מה בכל זאת השתנה בעונה הנוכחית של "האח הגדול"? אינטרנט? סמסים? ערוץ 20? תקצירים בסלולר? כל אחד מערוצי השיווק האלה כבר שולב - ויותר מפעם אחת - בלא מעט סדרות אחרות. מה שהשתנה בחודשים האחרונים הוא הגישה של הזכיינית לכל הפלטפורמות האלה יחד.

לפני כשבוע הסביר טים קרינג ל-TheMarker מהו סוד ההצלחה והפופולריות של "גיבורים", הסדרה שיצר: "'גיבורים' נולדה כתוכנית טלוויזיה, ונהפכה למשהו שנוגע באנשים דרך המחשב, המשחקים, הסלולרי ובכל דרך אפשרית. אנו חייבים לפעול בכמה פלטפורמות", סיפר בראיון שנערך עמו בכנס האינטרנט DLD.

גם גיא פינס פעל על-פי הכלל הזה לפני כמה חודשים, כשפתח בלוג עבור התוכנית "ערב טוב" ועשה שימוש יומיומי בטוויטר כדי ליצור רעש תקשורתי סביבו. הכלים האלה, ולצדם העברת שידור חי של התוכנית בפייסבוק (למי שהצטרפו למעגל החברים של התוכנית ברשת החברתית הפופולרית), הקלו על המעבר של "ערב טוב" מ-HOT לערוץ 10 ושימנו היטב את נתוני הרייטינג שלה.

בקשת הביאו את הגישה הזאת לדרגת אמנות, ומתחילת העונה משווקים לצופים את "האח הגדול" בכל פלטפורמה אפשרית - ובכל הכוח. הנה המספרים המלאים של החשיפה והרייטינג של "האח הגדול" בכל הפלטפורמות.

ערוץ 2: 3.3 מיליון צופים

על-פי נתוני הרייטינג עד כה, נחשפו העונה ל"האח הגדול" 3.3 מיליון צופים, ובכל תוכנית צופים בממוצע כ-800 אלף איש. מאז שעלתה לאוויר שומרת התוכנית על מספרים גבוהים ביותר ונתוני הצפייה בממוצע העונה מגיעים ל-27.2%. הפרק ששודר בשבת האחרונה, שבו היתה ההדחה שלא היתה של אלירז, זכה לרייטינג שיא של 30.3% - 974 אלף צופים.

ערוץ 20: רייטינג של 3% בממוצע

ערוץ 20, שבו מועברים השידורים החיים מבית "האח הגדול" 24 שעות בימממה, זוכה על-פי הערכות בענף לרייטינג של 3% בממוצע, שמציב אותו במקום השלישי ברשימת הערוצים הנצפים - אחרי ערוצים 2 ו-10. צפיית השיא בו מתרכזת בשעות הבוקר ואחרי חצות. כלומר לא מעט אנשים צופים בערוץ בזמן העבודה.

סלולר: 265 אלף צפיות בחודש

מעבר להפעלת הצופים בהדחות באמצעות הודעות SMS (נתונים שבקשת ובחברות הסלולר מסרבים למסור בשלב זה), שהגיעו ככל הנראה לרמות שיא העונה, קשת משתפת פעולה עם חברות הסלולר בכל הקשור לשידור באמצעות המכשירים הניידים. בכל חודש נרשמות כ-265 אלף צפיות בשידור חי ישירות לסלולר. בנוסף, נרשמו אלפי הורדות לאפליקציית הדו"ח היומי באתר ההורדות ovi של נוקיה, אלפי התראות SMS על האירועים בבית ואלפי הורדות של מוצרי מוסיקה וגרפיקה.

אינטרנט: 30 מיליון צפיות בווידאו



כמו ערוץ 20, גם אתר מאקו של הזכיינית מייצר עבור הצופים התרחשויות ואירועים 24 שעות ביממה. מדי שבוע מבקרים באתר "האח הגדול" כחצי מיליון גולשים. במצטבר, מאז ההשקה, נרשמו קרוב ל-20 מיליון ביקורים שבהם נרשמו 30 מיליון צפיות בתוכני וידיאו (מתוכם 78% צפו בשידור החי באתר).

הצופים ישתלטו על המסך

מלחמתה של קשת על תשומת לבו של הצופה מתרחשת בכל חזיתות המדיה האפשריות. אין כמעט פלטפורמה תקשורתית שמוזנחת בקרב הזה, ורק השימוש המשולב בהן יוצר את האפקט האדיר של שיאי הרייטינג שהזכיינית שואפת להשיג (ואף משיגה). אמנם בשלב זה עיקר התנועה של המידע היא מכיוון ההפקה אל הצופה הסביל (למעט ההדחות), אבל סביר להניח שבעונות הבאות, או בתוכניות אחרות, תתאפשר מעורבות רבה יותר של הצופים.

אם צופי "גיבורים" תורמים לפיתוח הדמויות בסדרה וקובעים אילו מהן ישולבו בפרקים, לא יהיה זה מופרך לתאר עונה שבה צופי "כוכב נולד" יקבעו מי ייכנס לרשימת המועמדים, יבחרו את השירים שהם ישירו, ילבישו אותם ואולי אפילו יופיעו על פלטפורמת משחק מחשב, כדוגמת "גיטאר הירו" הפופולרי.


מקור: THE MARKER

No comments:

Post a Comment